Rowerowa Sieć

Trasa - pomorskie

Trasa 2: Trasa 2. Gdańsk Główny - Wisłoujście – Westerplatte - Opływ Motławy Gdańsk

0.00 km Naszą wycieczkę rozpoczynamy przed Dworcem Głównym PKP/SKM w Gdańsku Głównym. Wjeżdżamy na ścieżkę rowerową (kostka betonowa niefrezowana) i skręcamy w prawo w stronę skrzyżowania Hucisko.
0.40 km Na skrzyżowaniu Hucisko kierujemy się w lewo i przejeżdżamy przez ul. Wały Jagiellońskie.
0.52 km Za skrzyżowaniem skręcamy w prawo i chodnikiem z płyt jedziemy wzdłuż ul. Wały Jagiellońskie.
0.72 km Skręcamy w lewo, w asfaltową ul. W. Bogusławskiego. Mijamy NBP Oddz. Gdańsk i jedziemy do skrzyżowania z ul. Ogarną.
0.90 km Skręcamy w lewo, w ul. Ogarną i jedziemy nią aż do XIV wiecznej bramy wodnej zwanej Bramą Krowią.
1.50 km przejeżdżamy przez Bramę Krowią a następnie Mostem Krowim nad rz. Motławą. Dojeżdżamy do ul. Chmielnej.
1.55 km Wjeżdżamy na chodnik z płyt, skręcamy w lewo i jedziemy wzdłuż ul. Chmielnej.
1.60 km Na skrzyżowaniu z ul. Stągiewną skręcamy w prawo i jedziemy chodnikiem. Mijamy pozostałości fortyfikacji miejskich –Bramę Stągiewną zwaną Stągwiami Mlecznymi. Warto zwrócić uwagę na herby na Wielkiej Stągwi.
1.95 km Jedziemy prosto, ścieżką rowerową (wydzielony pas chodnika, przed remontem) wzdłuż ul. Długie Ogrody.
2.58 km Na krzyżowaniu kierujemy się w lewo, w ul. Siennicką. Wjeżdżamy na ścieżkę rowerową.
3.35 km Przejeżdżamy przez Most Siennicki i dalej ścieżką rowerową jedziemy ul. Lenartowicza. Kilometr dalej kończy się ścieżka rowerowa.
4.80 km Na skrzyżowaniu ul. Siennickiej i Sucharskiego skręcamy w ul. Sucharskiego. Jedziemy asfaltem. Ulica ruchliwa ze względu na wzmożony transport kołowy TIRów do portu.
6.35 km Wjazd na ścieżkę rowerową (kostka betonowa niefrezowana).
7.05 km Zgodnie z drogowskazem, odbijamy w prawo i wjeżdżamy w ul. Ku Ujściu. Tutaj kończy się ścieżka rowerowa; jedziemy chodnikiem.
7.12 km Odbijamy w lewą stronę i kierujemy się zgodnie z drogowskazem „Twierdza Wisłoujście”. Droga asfaltowa w tym miejscu jest bardzo dziurawa.
8.40 km Skręcamy w prawo, w ul. Pokładową i nadal jedziemy dziurawym asfaltem.
8.75 km Skręcamy w lewo, w ul. Charpantiera.
8.97 km Skręcamy w prawo, w ul. Stara Twierdza. Skręcając w lewo i jadąc 100 m możemy dojechać do przeprawy promowej.
9.00 km Przejeżdżamy przez piękny, odnowiony most. Droga bardzo przyjemna, której uroku dodaje nawierzchnia typu „kocie łby” oraz piękna aleja starodrzewu – kasztanowców zwyczajnych. W upalne dni daje cień i wytchnienie.
9.40 km Docieramy do Twierdzy Wisłoujście i portu jachtowego. Chcąc zwiedzić Westerplatte musimy zawrócić. Jedziemy ul. Stara Twierdza.
9.73 km Skręcamy w lewo, w ul Charpantiera.
10.15 km Skręcamy w lewo, w ul. Pokładową.
11.68 km Skręcamy w prawo, przejeżdżamy przez tory kolejowe i jedziemy asfaltową ul. Sucharskiego.
12.45 km Docieramy do celu naszej wycieczki, na Westerplatte.
13.05 km Droga powrotna wiedzie ponownie ul. Sucharskiego. Na skrzyżowaniu ponownie przejeżdżamy przez tory kolejowe i jedziemy ścieżką rowerową (kostka betonowa frezowana).
17.15 km Kończy się ścieżka rowerowa wzdłuż ul. Sucharskiego. Podróż kontynuujemy poboczem lub asfaltem.
18.70 km Dojeżdżamy do skrzyżowania ul. Sucharskiego i ul. Lenartowicza. Skręcamy w prawo, w ul. Lenartowicza, jadąc drogą rowerową z płyt chodnikowych.
19.47 km Kierujemy się jej przedłużeniem, ścieżką rowerową (kostka betonowa) wzdłuż ul. Siennickiej.
20.30 km Dojeżdżamy do skrzyżowania ulic: Siennicka, Długie Ogrody, Wały Jagiellońskie i Elbląska. Tutaj kończy się ścieżka rowerowa. Kierujemy się w lewo (w ul. Elbląską), przez przejście dla pieszych z sygnalizacją świetlną.
20.35 km Jedziemy traktem pieszo-jezdnym (chodnik płytowy) wzdłuż ul. Elbląskiej.
20.68 km Na skrzyżowaniu z ul. Głęboką kierujemy się w prawo. Przechodzimy przez dwuetapowe przejście dla pieszych z sygnalizacją świetlną.
20.75 km Zaraz za skrzyżowaniem, skręcamy w lewo (jedziemy 50 m chodnikiem).
21.27 km Odbijamy w prawo, w ul. Zawodników (asfalt), która biegnie równolegle do rz. Motławy. Aby wjechać na chodnik wzdłuż opływu Motławy podprowadzamy rower 10 m schodami.
21.37 km Kierujemy się w prawo, chodnikiem (kostka betonowa frezowany) i jedziemy nad opływem Motławy. Trasa wiedzie niezwykle malowniczym i urokliwym, acz przez wielu zapomnianym zakątkiem Gdańska.
21.89 km Przejeżdżamy w poprzek ul. Zawodników i kontynuujemy podróż wzdłuż rzeki. Ścieżka wiedzie po kostce betonowej frezowanej.
32.41 km Na skrzyżowaniu przy moście nad rzeką jedziemy prosto.
33.21 km Dojeżdżamy do zabytkowej śluzy na rz. Motławie, której nawierzchnia to „kocie łby”. Tuż za nią widoczne są fortyfikacje Gdańska z lat 1622-1636: Bastiony Żubr i Gertrudy.
33.44 km Po minięciu Bastionu Gertruda jedziemy ul. Grodza Kamienna po tzw. „kocich łbach”.
33.52 km Dojeżdżamy do skrzyżowania ulic: Grodzka, Kamienna, Mostowa i Dolna Brama. Przejeżdżamy przez nie i kierujemy się na wprost, na Plac Wałowy. Droga wiedzie tutaj dziurawym asfaltem.
33.61 km Skręcamy w prawo, kontynuując podróż Placem Wałowym. Ten fragment ulicy został wybrukowany.
33.75 km Następnie skręcamy w lewo, w asfaltową ul. Pod Zrębem.
33.93 km Przy Białej Baszcie skręcamy w prawo, w ul. Augustyńskiego (asfalt).
34.01 km Skręcamy w prawo, w ul. Okopową („kocie łby”), przejeżdżając koło budynku Urzędu Marszałkowskiego Województwa Pomorskiego.
34.22 km Dojeżdżamy do skrzyżowania ulic: Okopowa, Toruńska, Trakt Św. Wojciecha i kierujemy się na wprost, kontynuując podróż wzdłuż ul. Okopowej.
34.47 km Docieramy do skrzyżowania ulicy Okopowej i Podwala Przedmiejskiego oraz przejścia podziemnego. Przeprowadzamy nim rowery na drugą stronę i nadal jedziemy wzdłuż ul. Okopowej.
34.81 km Na skrzyżowaniu Hucisko skręcamy w lewo i przejeżdżamy przez dwuetapowe przejście dla pieszych.
34.97 km Następnie skręcamy w prawo. Tutaj rozpoczyna się ścieżka rowerowa (kostka betonowa niefrezowana). Przejeżdżamy przez dwuetapowe przejście z sygnalizacją świetlną oraz tory tramwajowe. Jedziemy wzdłuż ul. Wały Jagiellońskie.
35.48 km Dojeżdżamy do Dworca Głównego w Gdańsku Głównym, gdzie kończy się nasza wycieczka.
Rowerowa sieć GraminGo www.go.locatelo.com

Projekt zrealizowany dzięki dofinansowaniu Samorządu Województwa Pomorskiego oraz Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Gdańsku.